З?й муниципаль районы
Башкарма комитеты м?гариф б?леге
«Салават к?пере» балалар
бакчасы т?рбиячесе — Габидуллина Л.Р
Максат
- Уенчыклар ис?бен? с?з байлыгын арттыру, аларны с?йл?мд? куллану. Диалог т?зеп с?йл??.
- Аваз культурасы ?стенд? эшл??.
- Уенчыкларга карата сакчыл караш т?рбиял??.
- Музыка ритмына ??м характерына туры китереп, (м?ст?кыйль р?вешт?) х?р?к?тл?рне башкару ??м ?зг?рт?.
Материал: балалар санынча уенчыклар, бишек.
Балалар залга кер?л?р ??м т?г?р?кк? басалар.
Т?рбияче: — Балалар, бакчада безне? к?н да очраша торган дусларыбыз бар. К?р?сезме, б?ген алар безне музыка залында к?т?л?р. ?йд?гез, алар бел?н ис?нл?шик.
Уенчыклар бик к?п була, ?мма яратып уйный торганнары санаулы. Шулары турында с?йл?шеп алыйк ?ле.
1 бала:
Дусларым – уенчыкларым,
Мен? алар, к?регез!
Таныштырып чыгыйк ?ле
Барысын да белегез!
2 бала: — Минем яраткан уенчыгым – эт. Ул йомшак, йонлач. Аны? колаклары озын, к?зл?ре кара т?ст?. Ул с?як кимерерг? ярата.
Минем бар маэмаем,
Кара борын Акбаем.
К?п й?гер?, к?п ?р?,
К?п ишет?, к?п к?р?.
М.??лил. «Маэмай».
3 бала: — Минем яраткан уенчыгым – песи баласы. Ул б?л?к?й, шаян, ?итез, ак т?ст?. Мыраубик? с?т ярата.
Мыраубик? бигр?к кызык,
Мыр-мыр-мыр ит?-ит?,
Т?мле с?тне эчк?ч т?,
Тынычлап йоклап кит?.
Т?рбияче: — Х?зер тел?г?н уенчыкларыгызны сайлап алыгыз.
«Минем с?йл?вем буенча тап» диг?н уен уйныйбыз.
- Т?г?р?к, б?л?к?й, яшел т?ст?.
Балалар туп дип жавап бир?л?р. (бармак бел?н туп «ясау»).
Балалар бер-берсенн?н кемд? нинди уенчык барлыгын сорап чыгалар, диалог т?зеп с?йлил?р.
- Алия, синд? нинди уенчык?
- Минд? – аю.
-Аю нинди?
- Аю зур, к?р?н, чатан.
- ? синд? нинди уенчык?
- Минд? – шакмак.
- Шакмак нинди?
- Шакмак кызыл, ?и?ел, б?л?к?й ?.б.
Музыка ?ит?кчесе куян уенчыгы янына кил? ??м: — какой красивый, забавный зайчик!. Ребята, скажите, пожалуйста, на каком музыкальном инструменте любит играть зайчик?
- На барабане.
- Да, на барабане. Мы сегодня тоже будем настоящими барабанщиками.
Проводится игра – упражнение: «Барабанщики».
/Под громкую, четкую, маршевую музыку дети «барабанят» пальчиками. Под тихую, спокойную музыку дети «спят» /.
Т?рбияче: — Н?нил?рем, к?регезче, безне? курчагыбыз к??елсезл?неп утыра. ?йд?гез ?ле а?а ягымлы с?зл?р ?йтик ??м аны? бел?н уйнап алыйк.
Балалар: матурым, акыллым, яратканым, йомшагым.
Уен: «Курчак бел?н биибез».
/Музыка уйный, балалар туг?р?кт? й?рил?р. Музыка туктагач курчак кемд? кала, шуны? бел?н бии/.
Т?рбияче: Курчагыбыз арып ките, ахырысы. Аны йоклатыр вакыт та ?итте.
Муз. ?ит?кчесе: А теперь все возьмем воображаемые куклы, покачаем, погладим, полюбим ее.
Двое детей качают куклу в колыбельке, остальные – «воображаемые».
Исполняется песня: «Йокла, курчак», М.Мозаффаров к?е, М.Та?ирова с?з.
- Ребята, мне очень понравилось, как вы рассказали об игрушках. Вижу, вы их любите. Пока кукла спит, мы с вами поиграем.
Муз. дид. игра: «Солнышко и тучка».
/По звучанию колыбельной музыки дети показывают карточку «Солнышко с тучкой». Определяют характер музыки/.
- Дети, как звучит эта музыка?
- Спокойно – тыныч, ласково – ягымлы, медленно-?керен, талгын, колыбельная музыка – бишек к?е.
/По звучанию плясовой музыки – дети показывают карточку «Солнышко». Определяют характер музыки/
- Дети, а эта музыка как звучит?
- Быстро – тиз, весело – к??елле, плясовая музыка – бию к?е.
Т?рбияче: — Б?ген без сезне? бел?н нинди уенчыклар турында с?йл?штек?. Нинди ягымлы с?зл?р кулландык?
- Бишек ?ырларын ничек итеп ?ырларга кир?к?
Уенчыларны саклагыз, игътибарлы булыгыз!. Шуны? бел?н ш?гылебез т?мам. Сау булыгыз!.
Кулланган ?д?бият исемлеге:
- К.В. Закирова. И? матур с?з. Казан: “М?гариф” н?шрияты, 2000 ел.
- Н.В. Бакиева. Музыка ?лифбасы. Казан: “М?гариф” н?шрияты, 1996 ел.
МОУ ЗСОШ №6
Рефератны? темасы:
«Каюм Насыйри»
10 нчы “А” сыйныфы укучысы -
Габидуллина И.Р.
|