Муртазина Лейсан Вагизовна. Сценарие открытого мероприятия в рамках городского смотр-конкурса «Светофорик – 2014» среди воспитателей и родителей ДОУ на тему: ' «Алтынч?ч» ш?h?рчегенд? юл иминлеге ма?а

Сценарие открытого мероприятия в рамках городского смотр-конкурса «Светофорик – 2014» среди воспитателей и родителей ДОУ на тему:  «Алтынч?ч» ш?h?рчегенд? юл иминлеге ма?араларыСценарие открытого мероприятия в рамках городского смотр-конкурса «Светофорик – 2014» среди воспитателей и родителей ДОУ на тему: " «Алтынч?ч» ш?h?рчегенд? юл иминлеге ма?аралары"

«Алтынч?ч» ш?h?рчегенд? юл иминлеге ма?аралары

Максат: Ата-аналар хэм тэрбиячелэр арасында мэнэсэбэтне ныгыту. Театр эшчэнлеге аша юл иминлеге кагыйдэлэре белэн таныштырып киту.

(Ой куренеше, эби, бабай, малай)

Алып баручы: Бер малай яшэген
Исеме Ислам булган
Ул бик ялкау, юньсез ди
Берни дэ телэми ди.

Скачать конспект

Иренэ бар нэрсэгэ
Хэтта кроватьтан торырга
Эби: Улым, тор уян эле
Кулын ю, аша эле.

Бабай: Тиз тор, тиз жыен эйдэ,
Юлда сак бул, йэгермэ
Унга, сулга карап йэр!
Юлларда бик тыйнак бул!

Ислам: Уф, колакларым тонды
Барыгыздан да туйдым.
Юынырга телэмим
Бакчагызга да бармыйм.

Юл кагыйдэсен белмим
Белергэ дэ телэмим.

(Икенче якка борылып ята, йоклап китэ, эби-бабай аптырап чыгып китэлэр)

(Ислам тэш курэ: «Алтынчэч» шэхэрчегенэ элэгэ).

Алып баручы: Ислам тэш курэ. Хэзерге тамаша урман уртасында урнашкан сихри аланда- «Алтынчэч» шэхэрчегендэ барачак. Бу шэхэрчектэ бик тэрбияле жэнлеклэр яши. Алар да юл йэру кагыйдэлэрен эйрэнэлэр. Тамашабызнын бугенге кунаклары- шушы тэрбияле жэнлеклэр хэм безнен Ислам.

Ислам: Анлашылмый… мин кайда?

Адаштым икэнни сон…
Компос та юк бит кулда.
Кай тарафка юл тотсан да,
Юл читенэ караштыр

Юл билгесен анламасан,

Элкэннэрдэн сораштыр-дип эйтэ иде эбием (юлны аркылы чыгы башлый. Юлдан машина килеп бэрелэ яза. машинада аю белэн тэлке утыра)

Урман хужасы: Сез нэрсэ, без сезгэ бэрелэ яздык бит. Карагыз, бу билгене курмисез мени? (Жэяулелэргэ йэру тыела билгесен курсэтеп).

Ислам: Курэм. Монда билгелэр бик куп бит. Урамыгызны бигрэк матур бизэгэнсез.

Тэлке: Тукта эле син, дускай? Эллэ куктэн тэштенме? Бу билгелэрне матурлык эчен куйганнар дип уйлыйсынмы эллэ?

Урман хужасы: Син безнен урам кагыйдэлэрен бэтенлэй белмисен икэн.

Ислам: Мин чынлап та эллэ куктэн тэштем микэн? Эле яна гына эби, бабй кырыемда иде. Куз ачып йомганчы мин шушы галэмгэ элэктем. Бэлки тоштер, эмма минем уянасым килми, алар мина мэктэпкэ барырга кушалар.

Тэлке: Ярар алайса, рэхим ит безнен сихри «Алтынчэч» шэхэрчегенэ. Дусларым, жыелыгыз, бездэ кунак бар.

(Тиен, урман кызы, шурэле,, буре чыгып Ислам кырыенда эйлэнэлэр).

Тиен: Хэзер, хэзер барысында курсэтэбез, юл кагыйдэлэрен эйрэтэбез.

Барлык жэнлеклэр: Юлларыбыз унсын дисэк,

Юлларны хэрмэт итик,
Юл кагыйдэсен утик!

Ислам: Урамда кагыйдэлэр бар микэн ни? (аптырап)

(Саескан очып чыга, хэле бетеп)

Саескан: Ишетэсезме сез, берэр кинэш бирегез, куян хэлендэ калмасын буген кунагыбыз. (Куяннар керэ)

Ислам: Нэрсэ булган куянга?

Саескан: Куян, автобустан тэшкэндэ, энисеннэн кулын ычкындырып, юлны тиз генэ чыгарга уйлаган, чут-чут машина астында калмаган.

Тиен: Куян дус тынла, син урамга чыгу белэн жэяулегэ эйлэнэсен. Шуна курэ:

Урам аша чыгучы жэяуле
Кабаланма, ашыкма!
Башта як-якка кара,
Нэрсэ барын кур юлда.

Саескан: Жэяулелэр эчен курсэтелгэн «зебра» тибындагы чыгу урыныннан чыгалар. Слайд4

Урман кешесе: «Жэяулелэр очен урам аша чыгу урыны» дигэн билге куелган жирдэн генэ чыгалар куянкай. Ин мэхиме: башта сул якка караргакирэк, юлнын уртасына барып житкэч ун якка карарга кирэк.

Куян: Анладым моннан сон бик сак хэм акыл белэн чыгачакмын юлдан.

Ислам: Рэхмэт дусларым, чыннан да юл кагыйдэлэрен белу кирэклеген анлый башладым.

Урман кешесе: Балалар бакчасы турында суз чыккач, эйтеп узыйм эле. Безнен махсус юл иминлеге кагыйдэлэрен ойрэнэ торган бакча бар. Эйдэгез шунда юл тотыйк. Слайд5 ( «Балалар билгесе»).

Аю: Исэнмесез, рэхим итегез безнен бакчага.

(мэктэп куренеше: сыйныфта жэнлеклэр утыра, дэрес тынлыйлар)

Аю: Хэерле кон, бездэ буген кунак, эйдэгез исэнлэшик.

Жэнлеклэр: Исэнмесез!

Ислам: Ничек кызык монда, исэнмесез.

АЮ: Эйдэ бирегэ уз, утыр. Дэресне тынлау сина файдага гына булыр дим.

Х?ерле к?н, балалар! К?небез шатлык-куанычларга бай булсын. Изге гам?лл?р ??м файдалы эшл?р ген? кылыйк.

Балалар бер-беребезг? ихтирамлы ??м дус булып, ипт?шл?ребезне ?з итеп ??рк?н яраткан бакчабызга ашыгабыз. Килг?нд? ??рберебез юл бел?н очраша. Сез балалар бакчасына нэрсэ белэн килэсез?

Тиен:: Мин жэяу килэм, чэнки якында гына торам. Мин жэяуле. Жэулелэр тротуардан ун яклап йэрилэр.

Толке: Мин машинага утырып килэм.

Аю: Кечкенэ балаларны машинада йэрту ечен нэрсэ тэлап ителэ?

Ислам: Детское кресло

Аю: Дэрес лэкин татарчасы балалар кэнэфие була. Кабатлап узыйк эле. Пышылдап эйтик, кычкырып эйтик. Булдырдыгыз, дэвам итэбез.

Эйдэгез юл йэру билгелэре белэн энгэмэ корып алыйк, белгэн билгелэрне кабатлап узарбыз яна билгелэр белэн танышырбыз. Нинди юл билгелэре булла хэм ни эчен кирэк алар.

Аю: Тыюче, кисэтуче, мэгълумат бируче билгелэр булла.

Урман кызы: Эйдэгез карап узыйк. 1Кисэтуче билгелэр: «Балалар», «Жэяуле (жэяуленен юлны аркылы чыгу урыны)», «Юл эшлэре».

Кисэтуче билгелэр нэрсэне анлаталар?

Тиен: Кисэтуче билгелэр игътибарлы бул, эзерлэнеп тор дигэнне анлаталар.

Аю: 2Тыючы билгелэр «Узу тыела (транспорт белэн керу тыела)», «Велосипедта йэру тыела», «Жэяулелэр керу тыела»

Тыючы билгелэр «ярамый» дигэнне анлата.

Аю: 3Хезмэт курсэтуне белдеруче билгелэр «Хастэханэ», «Туклану пункты», «Телефон». Шогелебез т?г?л булды.. Ч?нки юл билгел?ре т?г?ллекне ярата.

Аю: Юл йэру кагыйдэлэре ни эчен кирэк безгэ?

Жэнлеклэр: Бэлага юлыкмас ечен.

Жэнлеклэр: Авариялэр булмасын эчен.

АЮ: Нинди яна сузлэр эйрэндек? Искэ тэшереп узыйк.

(Эчтэлек буенча фикер алышу)

Аю: Булдырдыгыз балалар. Мин сезнен белэн канэгатъ, мэкаль белэн тэмамлыйсым килэ: Юлда йэргэндэ дэ акыл кирэк. Юлда йэрсэн, уяу йэр.

Ислам: Бик зур рэхмэт сина тэрбияче урман кызы. Саубулыгыз.

Аю: Сэяхэтне дэвам итик.

Ислам: Нинди матур жыр янгырый.

Тэлке: Бу безнен жыр шогеле. Тынлыйсынмы?

Ислам: Тынлыйм ура!!!!

Жыр укытучысы: Рэхим итегез. Жыр сэнгате белэн танышып китегез.

Жыр: «Мин шофер»

(Балалар бакчасыннан чыгып китэлэр)

Ислам: Рэхмэт инде сезгэ, дусларым. Мина сездэ бик охшады, лэкин минем ойгэ кайтасы килэ.

(ут сунэ, музыка янгырый, Ислам караватында ята. Башлангандагы ой куренеше, шул уук сузлэр. Ислам сикереп тора.)

Ислам: Мин хэзер юынам, киенэм,
Зарядка ясыйм.
Эйберлэремне жыям,
Уенчыкларны тезэм,

Юлда йоклап йэрмэм
Юл кагыйдэсен белэм.
Эби: Абау, безнен Исламга ни булган?
Бабай: Ул бигрэк узгэргэн,

Нинди унган, койлэнгэн.
Ислам: Мин бик купне курдем
Искиткеч жирдэ булдым.
Бу жирне белмисезме?

Бу жир була «Алтынчэч»
Анын девизы шундый:
Кагыйдэлэрне онытма
Гес сак бул син юлында.

Просмотров: 961
Категория: По направлениям » Для детского сада » Развивающие игры и занятия для дошкольников




Другие новости по теме:

  • Муртазина Лейсан Вагизовна. Показ открытого мероприятия в рамках городского смотр-конкурса «Светофорик – 2013». «Школа юного пешехода»
  • Муртазина Лейсан Вагизовна. Сценарие мероприятия в рамка смотр-конкурса агитбригад воспитанников ДОУ 'Дорога памяти' на тему: “Кир?кми безг? сугыш”
  • Мухаметдинова Лилия Шамилевна. С?йлэм телен ?стер? буенча конспект “ Икмэк – безнен байлык ”
  • Венера Файзельахматовна Салахова. 'Хуш кил?се?, Кыш бабай!'
  • Шишова Татьяна Петровна Шикарева Олеся Сергеевна. Сценарий проведения районного творческого смотр — конкурса среди воспитанников ДОУ «Весенняя капель»
  • Мамедбейли Чимназ Микаил Кызы. Конспект открытого занятия по познавательному развитию на тему: «Экскурсия в зоопарк»
  • Мая Фируддин Кызы Гасанова. Оздоровительная работа и закаливающие мероприятия проводимые в нашей группе
  • Шеина Людмила Ивановна. Сценарий открытия II этапа VIII Спартакиады среди дошкольных образовательных учреждений Старооскольского городского округа
  • Софиенко Татьяна Витальевна. Конспект открытого мероприятия для детей первой младшей группы (с 1,5-2 лет) в рамках недели педагогического мастерства: «Школа дорожных наук» Тема: «Зайчик в гостях у ребят»
  • Караванова Ирина Анатольевна. Сценарий отборочного тура городского конкурса чтецов «Мы растём под мирным небом!»
  • Нуртдинова Лейсан Замиловна. Экологическое занятие для старшей группы 'Матур ??й'
  • Миллер Маргарита Ивановна. Выступление детей старшего дошкольного возраста (5-7-лет) на торжественном открытии городского конкурса «Учитель года»
  • Камашева Нафиса Имамовна. Сценарий спортивно познавательного мероприятия «Весёлый Светофорик»
  • Алмаева Нина Юльевна. Сценарий конкурса художественного чтения среди детей старшего дошкольного возраста групп комбинированной направленности «В гостях у сказки»
  • Нагиева Эльнура Агаддин Кызы. Консультация для родителей «Совместная работа учителя-логопеда с родителями»
  • Гусейнова Наида Ханыш Кызы. Конспект непосредственно образовательной деятельности по ОБЖ в подготовительной группе на тему: «Твоя безопасность»
  • Милованова Ольга Леонидовна. Конспект открытого мероприятия для родителей с детьми во второй группе раннего возраста (2-3 года) «Как медвежонок дорогу переходил»
  • Уколова Ольга Анатольевна, Алмаева Нина Юльевна. Сценарий конкурса художественного чтения среди детей старшего дошкольного возраста групп комбинированной направленности «Мы снимаем поэтический фильм»
  • Воротнева Елена Васильевна. Конспект открытого итогового мероприятия на тему «Зима» в подготовительной группе «Путешествие в телестудию Останкино»
  • Ахмедова Камала Сахиб Кызы. Методическая разработка «Организация и проведение мастер-классов для родителей как форма сотрудничества ДОУ и семьи»
  • Редактор. Новогодние поделки. В рамках конкурса новогодних идей
  • Давлетшина Налия Нурулловна. Сценарий на конкурс среди русскоязычных воспитателей «Я разговариваю и работаю по-татарски»
  • Каюмова Светлана Хабибуллаевна. Анализ работы городского методического объединения воспитателей дошкольных образовательных организаций за 2019-2020 учебный год
  • Агеева Анна Владимировна. Сценарий мероприятия «Талисманы - 2014 спешат в Сочи» в старшей группе
  • Бибикова Оксана Сергеевна Еськова Ирина Сергеевна. Сценарий итогового мероприятия в рамках проекта на тему: «Русские народные традиции и фольклор» для средней группы
  • Щепетьева Галина. Конспект открытого интегрированного мероприятия по лепке в средней группе с использованием цифровых образовательных ресурсов на тему: «Моя любимая кукла»
  • Любовь Каконашвили. Конспект НОД во второй младшей группе на тему: «Светофорик»
  • Светлана Имукова. Конспект НОД по ПДД с детьми старшей группы на тему: «Полезный Светофорик»
  • Муртазина Лейсан Вагизовна. Конкурс чтецов татарской поэзии: 'Мир детства'
  • Силаева Наталья Александровна. Конспект образовательной деятельности в подготовительной группе для детей с особыми образовательными потребностями в рамках «Школы родителей» на тему «Прогулка в лес»



  • ---
    Разместите, пожалуйста, ссылку на эту страницу на своём веб-сайте:

    Код для вставки на сайт или в блог:       
    Код для вставки в форум (BBCode):       
    Прямая ссылка на эту публикацию:       






    Данный материал НЕ НАРУШАЕТ авторские права никаких физических или юридических лиц.
    Если это не так - свяжитесь с администрацией сайта.
    Материал будет немедленно удален.
    Электронная версия этой публикации предоставляется только в ознакомительных целях.
    Для дальнейшего её использования Вам необходимо будет
    приобрести бумажный (электронный, аудио) вариант у правообладателей.

    На сайте «Глубинная психология: учения и методики» представлены статьи, направления, методики по психологии, психоанализу, психотерапии, психодиагностике, судьбоанализу, психологическому консультированию; игры и упражнения для тренингов; биографии великих людей; притчи и сказки; пословицы и поговорки; а также словари и энциклопедии по психологии, медицине, философии, социологии, религии, педагогике. Все книги (аудиокниги), находящиеся на нашем сайте, Вы можете скачать бесплатно без всяких платных смс и даже без регистрации. Все словарные статьи и труды великих авторов можно читать онлайн.







    Locations of visitors to this page



          <НА ГЛАВНУЮ>      Обратная связь