Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/init.php on line 69 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/init.php on line 69 Warning: strtotime(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/news/doshkolnikru/doshkolnikru_news.php on line 44 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/news/doshkolnikru/doshkolnikru_news.php on line 45 Warning: strtotime(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/news/doshkolnikru/doshkolnikru_news.php on line 47 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/news/doshkolnikru/doshkolnikru_news.php on line 48 Венария Валиева. Развитие речи дошкольников на башкирском языке



Венария Валиева. Развитие речи дошкольников на башкирском языке

Баш?орт теленд?

д?р?? ??м матур итеп ??йл?шерг? ?йр?те?

Б?г?нг?  к?нд?  балалар  ба?са?ында  баш?орт  теле к?некм?л?ренд? (на занятиях) балалар?ы? телм?р м???ни?тен т?рби?л?? ??м ??тере?   т?рби?се  алдында т?п   бурыстар?ы? бере?е булып тора.

? был  бурыстар?ы  тормош?а  ашырыу  балалар?ы?  б?йл?нешле  телм?рен ??тере? эшен  д?р?? ойоштороу?ан тора.

Балалар?ы? б?йл?нешле телм?рен ??тере? т?рби?сене?  о?айлы  ??м системалы  к?нд?лек  эше  булыр?а  тейеш.

?лбитт?,  телм?р  ??тере?  к?некм?л?рен  ойоштороу  т?рби?сен?н  ны?лы ??ерлек  ??м  ижади  эшл??  талап  ит?. Эшт?  балалар?ы?  тел  бер?м?кт?рен лексик- семантик, функциональ  я?тан  б?т?  неск?лект?ренд?  ?абул  ит? беле???рен?н  башлар?а  к?р?к.  Быны? ?с?н к?некм?не? грамматик ??м лексик тема?ы булыр?а тейеш.  Ошо  ма??сатты  тормош?а  ашырыу  ?с?н  текст  яр?амында  телм?р  ??тере?г?  булышлы?  ите?се  к?п  т?рл?  эшт?р?е  ойошторам  м???л?н :

? ??г?м?л?р ойоштороу;

? диалог т????;

? к?р?кле м??л?м?т алыу;

? коммуникатив м?съ?л?не х?л ите?;

? ?орау?ар?а яуап бире?;

? фонофрестоматия ты?лау.

К?неге???р  система?ы, ??ер текст  ??т?нд?  эшл??  мен?н  бер  р?тт?н, балалар?ы?  ????рен?  л?  т?рл?  тема?а  текстар  т???рг?  т??дим  ит?м.

Бындай эш т?р? балалар?ы? ??р тема буйынса тейешле телм?р к?некм?л?рен ??л?штере? ким?ле ( уровень)  у?ыштарын к???теп барыр?а яр?ам ит?с?к.

Телм?р ??тере? ?с?н шулай у? ижади характер?а?ы эшт?р  ?? т??дим ит?м. М???л?н ;

? картина буйынса телд?н инша

? ??р?тт?р буйынса ??м т??дим ителг?н  тема?а б?л?к?й хик?й? т????,

тексты дауам ите?,

? тир? — я?ты к???те???н  тор?ан т??ьораттар   мен?н урта?лашыу, фекер алышыу,

? у?ыл?ан текст,теле-радио таптырыу?ар,

? газета,журнал материалдары буйынса  ??г?м?л?ше? , йома?, м???лд?р мен?н эшл??;

? б?х?с ?ороу ;

? к?м?к кеше алдында сы?ыш  я?ар?а ?йр?не?,

? ?лг? буйынса ши?ыр юлдары  т???п ?арау ??м баш?а т?рл? эшт?р

Шулай у? ребустар , ??л?м?ст?р, ти??йткест?р?е л? ?улланам.

Бындай эшт?р бигер?к т? ял ите? ??м материалды ?ы?ы?лы формала ??л?шт?ре? ?с?н бик ???ми?тле.

?? эшемд? т?рл? тематикалы текстар ?улланам.  М???л?н :

Тыу?ан  ил  ??м  Баш?ортостан,  уны?  т?би??те, хал?ы,  теле,  ???би?те, экология, ??емлект?р,  хайуандар донъя?ы,  Баш?ортостанды?  к?ренекле ш?хест?ре,  я?ыусылары,  с?н??т  кешел?ре,  баш?орт  хал?ыны?  музыка  ?оралдары,  ауыл,  ?ала тормошо,    байрамдары,   халы? йолалары, халы?тар ду?лы?ы, т?рл? ??н?р кешел?ре.

Мине? эшемд? к?рг??м?лек к?п урын ала.  М???л?н: таблица,  ??р?тт?р,  ребустан  тыш  картиналар?ан  репродукциялар  ?улланыу.

Шулай у? ???лек эшен? ны? и?тибар ит?м.  ?????р?е  ??л?штере?  ??т?нд? эште  т?рл?  я?лап ,  артабан уны телм?р?? д?р?? ?улана алыу ма?сатынан сы?ып ойошторам.

Ошо ма?сатта ?????р мен?н ???б?йл?неш, ??йл?мд?р т???т?м ??м  баш?а эш т?р??ре т??дим ит?м.

?????р ??т?нд? эшл?? э?м? — э?лекле баш?арыла . Лексик бер?м?к булара?  ул  контекстан  айырып  бирел?? л?,  уны? м???н??е  бирел?.

Баш?орт теленд? т?ш?нд?р??,  синоним,  антонимдар ?айлау, т?ржим? ите?. ?ай?ы бер ?????р балалар?а таныш булыуы ихтимал.  ?лл?, был осра?та ла ????е? д?р?? ?йтелеше, я?ылышы а?латыла ,  уны  практикала  ?уланыу ?с?н ситуациялар булдырыла , коммуникатив     биремд?р т??дим ител?.

???лек эшен ойоштороу балалар?ы?  актив  ???лек замана?ын

байы?тырыу?а , таныш бул?андарыны? я?ы м???н?л?рен асы?лау?а ??м улар?ы телм?р?? д?р?? ?улланыу к?некм?л?рен камиллаштырыу?а булышлы? ит?с?к.

??емде? эш т?жриб?мд?н бер нис? ?лг? т??дим ит?м.

I. ? х?рефе мен?н башлан?ан ?с х?рефле ?????р?е кем к?бер?к ?йт? алыр?

II. Т??дим ителг?н таблицила?ы х?рефт?р яр?амында кем к?бер?к  ?????р уйлай алыр ик?н ?

А

Б

Л

?

?

?

?

?

Е

С

?

Н

Д

Т

?

Р

М

Ш

?

Ы

?

У

Г

Ф

П

III. К?л?м?сте и?тибар мен?н ты?ла?ы?.

?? ?????реге? мен?н ??йл?п ?ара?ы? .

??еге? белг?н к?л?м?ст?реге??е и?к? т?ш?р?г?? .

Ишект? ?ы??ырау.

Атайы? ?й??ме ?

-  Ю?

- ?с?йе? ?

- Ю?

- ? ?л?с?йе? ?

 

- Ул й?шенде.

Просмотров: 529
Категория: По направлениям » Для детского сада » Развитие речи детей дошкольного возраста




Другие новости по теме:

  • Корчагина Юлия Леонидовна. Конспект непосредственной образовательной деятельности в старшей группе по образовательной области «Познавательное развитие» с использованием ИКТ и интерактивной игры. «Теремок»
  • Елена Силинская. КОНСПЕКТ ОТКРЫТОГО ЗАНЯТИЯ Тема: «Поговорим о нашем теле»
  • Редактор. Ералаш - киножурнал, текст песни
  • Редактор. Как научить ребенка пересказывать текст
  • Редактор. Текст (слова) песни «Happy New Year!»
  • Киор Любовь. НОД «Физическое развитие» Обучающее игровое сюжетное занятие, по здоровьесберегающим технологиям во второй младшей группе «Белочка» (авторский текст) «Путешествие Капельки»
  • Главный Редактор. Текст песни 'До чего же хорошо кругом'
  • Главный Редактор. Чип и Дейл спешат на помощь - текст песни
  • Редактор. Текст новогодней песни 'Маленькой елочке холодно зимой'
  • Завадская Светлана Николаевна. Конспект открытого занятия на развитие связной речи для детей с ОНР (ІІІ уровень) (старшая группа) Тема: «Животные на ферме»
  • Салихова Гузель Гайнетдиновна. «В здоровом теле – здоровый дух»
  • Шальнова Олеся Владимировна. Презентация «В здоровом теле — здоровый дух».
  • Соколова Наталья Владимировна. Советы «НЕБОЛИТА» В Здоровом теле здоровый дух
  • Ненашева Светлана Леонидовна. Конспект НОД 'О необходимости заботиться о своем теле'
  • Екатерина Куковякина. Конспект занятия по ОБЖ в подготовительной группе «В здоровом теле – здоровый дух»
  • Фефилова Людмила Леонидовна и Плаксина Анастасия Вячеславовна. Презентация - В здоровом теле - здоровый дух
  • Михайлова Ольга Геннадьевна Налиткина Татьяна Ивановна. Педагогический совет «В здоровом теле – здоровый дух»
  • Федосова Елена Александровна. Проект по формированию здорового образа жизни у детей 4-5 лет «В здоровом теле-здоровый дух»
  • Данчын Саяна Соруктуг-ооловна. Конспект занятия по формированию здорового образа жизни «В здоровом теле здоровый дух».
  • Хабибуллина Оксана Хайдаровна. Конспект спортивных мероприятий в совместных играх детей и взрослых «В здоровом теле – здоровый дух».
  • Земцова Татьяна Николаевна. Конспект НОД «Познавательное развитие» средняя группа ЗПР. Тема: «Картина весны»
  • Варламова Анастасия Николаевна. Конспект интегрированной организованной образовательной деятельности в области художественно-эстетического и физического развития на тему: «В здоровом теле — здоровый дух, когда ходишь в баню не страшен недуг»
  • Бикбулатова Гузяль Айратовна. Конспект ООД художественно-эстетическое развитие (музыка) музыкального занятия с использованием здоровьесберегающих технологий Тема: «Веселые нотки здоровья»
  • Твердохлебова Надежда Викторовна. Родительское собрание во 2 младшей группе, тема собрания: «Развитие речи младших дошкольников»
  • Попова Анна Игоревна. Конспект. Занятие по разделу: «Развитие представлений об окружающем мире и о себе» Тема: Нервная система и органы чувств.
  • Горбунова Ольга Николаевна. Конспект НОД с использованием образовательной робототехники «MRT №2» J Серия Кики – Базовый уровень №5 Тема: «Спасти оленей!»
  • Семёнова Ксения Юрьевна. Конспект родительского собрания «Развитие речи у старших дошкольников через изобразительное искусство» Тема: «Веселые закладки для книг своими руками»
  • Беляева Наиля Равильевна. Занятие по развитию творческих способностей (Экология) Тема: «Путешествие в Африку»
  • Морозова Е. А. Консультация для педагогов. Тема: «Методы и приемы, используемые для обучения дошкольников на занятиях по восприятию художественной литературы»
  • Ильина Ирина Валентиновна. Конспект аттестационного занятия в разновозрастной группе «Чебурашка» Тема: театрализованная постановка сказки «Керменкке» (на чувашском языке)



  • ---
    Разместите, пожалуйста, ссылку на эту страницу на своём веб-сайте:

    Код для вставки на сайт или в блог:       
    Код для вставки в форум (BBCode):       
    Прямая ссылка на эту публикацию:       






    Данный материал НЕ НАРУШАЕТ авторские права никаких физических или юридических лиц.
    Если это не так - свяжитесь с администрацией сайта.
    Материал будет немедленно удален.
    Электронная версия этой публикации предоставляется только в ознакомительных целях.
    Для дальнейшего её использования Вам необходимо будет
    приобрести бумажный (электронный, аудио) вариант у правообладателей.

    На сайте «Глубинная психология: учения и методики» представлены статьи, направления, методики по психологии, психоанализу, психотерапии, психодиагностике, судьбоанализу, психологическому консультированию; игры и упражнения для тренингов; биографии великих людей; притчи и сказки; пословицы и поговорки; а также словари и энциклопедии по психологии, медицине, философии, социологии, религии, педагогике. Все книги (аудиокниги), находящиеся на нашем сайте, Вы можете скачать бесплатно без всяких платных смс и даже без регистрации. Все словарные статьи и труды великих авторов можно читать онлайн.







    Locations of visitors to this page



          <НА ГЛАВНУЮ>      Обратная связь