Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/init.php on line 69 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/init.php on line 69 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/engine.php on line 543 Warning: strtotime(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/show.full.php on line 169 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/show.full.php on line 434 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/show.full.php on line 434 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/show.full.php on line 438 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/show.full.php on line 438 Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/h77455/data/www/psyoffice.ru/engine/modules/functions.php on line 89 Анастази А. Дифференциальная психология. | Психодиагностика | Скачать бесплатно без смс и регистрации » 42 страница



Анастази А. Дифференциальная психология.

Категория: Библиотека » Психодиагностика | Просмотров: 30197

Автор:   
Название:   
Формат:   HTML, DOC
Язык:   Русский

Скачать по прямой ссылке

Из всего сказанного явствует, что мы не можем говорить о неполноценности и превосходстве, но лишь о специфических различиях в способностях или личности между полами. Эти расхождения в значительной степени являются результатом культурных и других эмпирических факторов, хотя некоторые физические половые различия, безусловно, влияют на поведенческое развитие непосредственно или посредством социальных эффектов. Наконец, совпадение во всех психологических характеристиках позволяет рассматривать мужчин и женщин именно в качестве индивидуумов, а не с точки зрения групповых стереотипов. Эти три указания окажутся полезными, если соблюдать их как «правила» с целью понимания других групповых различий, рассматривающихся в следующих главах.
БИБЛИОГРАФИЯ
1. Ackerson, L. Children's behavior problems. Chicago: Univer. Chicago Press,
1931.
2. Adams, H. Mont-Saint-Michel and Chartres. Hougthon Mifflin, 1913.
3. Allport, G. W., Vernon, P. E., and Lindzey, С Study of Values (Rev. Ed.):
Manual of directions. Boston: Houghton Mifflin, 1951.
4. Anderson, E. E. Sex differences in timidity in normal and gonadectomized
rats. /. genet. Psychol., 1941, 59, 139—153.
5. Andrew, Dorothy M., and Paterson, D. G. Minnesota Clerical Test: Manual.
N.Y.: Psychol. Corp., 1946.
6. Baldwin, В. Т. The physical growth of children from birth to maturity.
Univer. Iowa Stud. Child Welf, 1921, 1.
7. Barrett, H. O. Sex differences in art ability. /. educ. Res., 1950, 43,
391-393.

Половые различия 653
8. Baumgarten-Tramer, Franziska, Zur Frage der psychischen
Geschlectsun-terschiede bei Schulkindern. Crianca portug 1945-46, 5, 261-269.
9. Bayley, Nancy. Some psychological correlates of somatic androgyny. Child
Develpm., 1951, 22, 47-60.
10. Beach, F. A. Hormones and behavior. N. Y.: Hoeber, 1948.
11. Bennett, A. A. Comparative study of subnormal children in elementary schools
Teach. Coll. Contr. Educ, 1932, No. 510.
12. Bennett, С. С An inquiry into the genesis of poor reading. Teach. Coll.
Contr. Educ, 1938, No. 755.
13. Bennett, G. K., and Cruikshank, Ruth M. Sex differences in the
understanding of mechanical problems. /. appl. Psychol., 1942, 26, 121-127.
14. Bennett, G. K., Seashore, H. G., and Wesman, A. G. Differential Aptitude
Tests: Manual. (2nd Ed.) N. Y.: Psychol. Corp., 1952.
15. Bernreuter, R. G. The Personality Inventory: Percentile Norms. Stanford
Univer., Calif: Stanford Univer. Press, 1938.
16. Book, W. F., and Meadows, J. L. Sex Differences in 5925 high school
seriors in ten psychological tests. /. appl. Psychol., 1928, 12, 56-81.
17. Brown, D. G. Masculinity-femininity development in children. /. consult.
Psychol., 1957, 21, 197-202.
18. Carlson, J. S., Cook, S. W., and Stromberg, E. L. Sex differences in
conversation. /. appl. Psychol., 1936, 20, 727—735.
19. Carpenter, C. R. A field study of the behavior and social relations of
howling monkeys. Сотр. Psychol. Monogr., 1934, 10, No. 42.
20. Castle, Cora S. A statistical study of eminent women. Arch. Psychol., J913,
No. 27.
21. Cattell, J. McK. A statistical study of eminent men. Pop. Sci. Mon., 1903,
62, 359-377.
22. Clark, W. H. Sex differences and motivation in the urge to destroy. /. soc.
Psychol., 1952, 36, 167-177.
23. Darley, J. G. Tested maladjustment related to clinically diagnosed
maladjustment. /. appl. Psychol., 1937, 21, 632—642.
24. Edgerton, H. A., and Britt, S. H. Sex differences in the Science Talent Test.
Science, 1944, 100, 192-193.
25. Edgerton, H. A., and Britt, S. H. Technical aspects of the Fourth Annual
Science Talent Search, Educ. Psychol. Measmt., 1947, 7, 3—21.
26. Ellis, A. (Ed.) Sex life of the American woman and the Kinsey Report. N. Y.:
Greenberg, 1954.
27. Ellis, H. Man and woman: a study of human secondary sexual characters. N.
Y: Seribner's, 1904.
28. Ellis, H. A study of British genius. London: Hurst and Blackett, 1904.

654 Дифференциальная психология
29. Erikson, E. H. Sex differences in the play configurations of pre-adolescent
Amer. J. Orthopsychiat., 1951, 21, 667—692.
30. Eurich, A. C, and Carroll, H. A. Group differences in art judgment. Sch.
And Soc, 1931, 34, 204-206.
31. Farnsworth, P. R. An historical, critical, and experimental study of the
Seashore-Kwalwasser Test Battery. Genet. Psychol. Monogr., 1931, 9, No. 5, 291-393.
32. Fernberger, S. W. Persistence of stereotypes concerning sex differences. J.
abnorm. soc. Psychol., 1948, 43, 97—101.
33. Ford, C, Jr., and Tyler, Leona E. A factor analysis of Terman and Miles'
M-F Test. /. appl. Psychol, 1952, 36, 251-253.
34. Franck, Kate, and Rosen, E. A projective test of masculinity-femininity. /.
consult. Psychol., 1949, 13, 247-256.
35. Geddes, D. P. An analysis of the Kinsey reports on sexual behavior in the
human male and female. N. Y.: Dutton, 1954.
36. Gesell, A., et al. The first five years of life. N. Y.: Harper, 1940.
37. Gibert, G. M. Sex differences in musical aptitude and training. /. gen.
Psychol, 1942, 26, 19-33.
38. Gibert, G. M. A survey of «referral problems» in metropolitan child guidance
centers. /. din. Psychol, 1957, 13, 37—42.
39. Gilkinson, H. Masculine temperament and secondary sex characteristics: a
study of the relationship between psyhological and physical measures of masculinity. Genet. Psychol. Monogr., 1937, 19, 105—154.
40. Gordon, L. V. Gordon Personal Profile: Manual. Yonkers-on-Hudson, N. S.
Y.: World Book Co., 1953.
41. Gordon, Mary A. A study in the applicability of the same minimum
qualifying scores for technical school to white males, WAF, and Negro males. HRRC, Air Res. Develpm. Command, Tech. Rep. 53-34, 1953.
42. Gough, H. G. Identifying psychological femininity. Educ. Psychol. Measmt.,
1952, 12, 427-439.
43. Guilford, J. P., and Zimmerman, W. S. The Guilford-Zimmerman
Temperament Survey: Manual Beverly Hills, Calif.: Sheridan Supply Co., 1949.
44. Hartshorne, H., May, M. A., and Mailer, J. B. Studies in the nature of
cgaracter. Vol. II. Studies in service and self-control. N. Y: Macmillan, 1929.
45. Hattwick, Laberta A. Sex differences in behaveor of nursery school children.
Child Develpm., 1937, 8, 343-355.
46. Havighurst, R. J., and Breese, Fay H. Relation between ability and social
status in a midwestern community: III. Primary mental abilities. /. educ. Psychol, 1947, 38, 241-247.

Шоловые различия 655
47. Hebb, D. О. Behavioral differences between male and female chimpanzees.
Bull. Canad. Psychol. Assoc, 1946, 6, 56-58.
48. Yeidbreder, Edna. Introversion and extroversion in men and women. /.
abnorm. soc. Psychol, 1927, 22, 52—61.
49. Herzberg, F., and Lapkin, M. A study of sex differences on the
Primary Mental Abilities test. Educ. Psychol. Measmt., 1954 14, 687-689.
50. Hilgard, E. R., Edgren, R. D., and Irvine, R. P. Errors in transfer following
learning with understanding: further studies with Katona's card-trick experiments. /. exp. Psychol., 1954, 47, 457—464.
51. Himelhoch, J., and Fava, Sylvia F. (Eds.) Sezual behavior in American
society; an appraisal of the first two Kinsey reports. N. Y.: Norton, 1955.
52. Hobson. J. R. Sex differences in primary mental abilities. /. educ. Res., 1947,
41, 126-132.
53. Hollingworth, Leta S. Differential action upon the sexes of forces which tend to segregate the feebleminded. /. abnirm. Psychol., 1922, 17, 35-57.
54. Hollingworth, Leta S. Children above 180IQ. Yonkers-on-Hudson, N. Y.: Worid Book Co., 1942.
55. Hollingworth, Leta S., and Montague, Helen. The comparative variability of the sexes at birth. Amer. J. Sociol., 1914-15, 20, 335-370.
56. Honzik, Marjorie P. Sex differences in the occurrence of materials in the pfay constructions of pre-adolescents. Child Develpm., 1951,22, 15-36.
57. Houwink, R. H. (The Attitude-Interest Analysis Test os Terman and Miles and a specimen revision for the Netherlands.) Ned. Tijdschr. Psychol., 1950, 5, 242-262.
58. Huxley, J. S. And Haddon, A. С We Europeans. N. Y: Harper, 1936.
59. Hyman, H., and Barmack, J. E. Special review: Sexual behavior in the human female. Psychol. Bull., 1954, 51, 418-432.
60. Johnson, Winifred В., and Termal, L. V. Some highlights in the literature of psychological sex differences published since 1920. /. Psychol., 1940, 9, 327-336.
61. Jones, H. E. Sex differences in physical abilities. Hum. Biol., 1947, 19, 12-25.
62. Jordan, A. M. Sex differences in mental traits. High Sch. J., 1937, 20, 254-261.
63. Kaess, W. A., and Witryol, S. L. Memory for names and faces: a characteristic of social intelligence? /. appl. Psychol., 1955, 39, 457—462.
64. Kinsey, A. C, et al. Sexual behavior in the human male. Philadelphia: Saunders, 1948.

656 Дифференциальная психология
65. Kinsey, А. С, et al. Sexual behavior in the human female. Philadelphia:
Saunders, 1953.
66. Komarovsky, Mirra. Women in the modern world: their rducation and their
dilemmas. Boston: Littie, Brown, 1953.
67. Kostik, M. M. A study of transfer: sex differences in the reasoning process.
J. educ. Psychol., 1954, 45, 449-458.
68. LaBrant, L. L. A study of centain language developments of children in
grades four to twelve inclusive. Genet. Psychol. Monogr., 1933, 14, 387-491.
69. Landis, C. National differences in conversations. /. Abnorm. Soc. Psychol,
1927, 21, 354-357.
70. Landis, M. H., and Burtt, H. E. A study of conversations. /. сотр. Psychol,
1924, 4, 81-89.
71. Learned, W. S., and Wood, B. D. The student and his knowledge. Carnegie
Found. Adv. Teach. Bull, 1938, No. 29.
72. Lehman, H. C, and Witty, P. A. The psychology of play activities. N. Y.:
Barnes, 1927.
73. Lentz, T. F. Sex differences in school marks with achievement test scores
constant. Sch. and Soc, 1929, 29, 65-68.
74. Lewis, W. D. Sex distribution of intelligence among inferior and superior
children. /. genet. Psychol, 1945, 67, 67—75.
75. Lincoln, E. A. Sex differences in the growh of American school children.
Baltimore: Warwick and York, 1927.
76. Macfarlane, Jean W., Allen, Lucile, and Honzik, Marjorie P. A
developmental study of the behavior problems of normal children between twenty-one months and fourteen years. Univer. Calif. Publ. Child Develpm., 1954, 2, 1-122.
77. Macmeeken, Agnes M. The intelligence of a representative group of Scottish
children. London: Univer. London Press, 1939.
78. Maslow, A. H. Self-esteem (dominance-feeling) and sexuality in women.
/. soc. Psychol, 1942, 16, 259-294.
79. Maslow, A. H., and Sakoda, J. M. Volunteer-error in the kinsey study. J.
abnorm. soc. Psychol, 1952, 47, 259—262.
80. Mathews, Ellen. A study of emotional stability in children. /. Delinqu,
1923, 8, 1-40.
81. McCarthy, Dorothea. The language development of the perschool child.
Univer. Minn. Inst. Child Welf Monogr., 1930, 4.
82. VcCarthy, Dorothea. Some possible explanations of sex differences in
language development and disorders. /. Psychol, 1953, 35, 155-160.

Половые различия 657
83. VcCarthy, Dorothea. Language development in children. In L. Carmichael
(Ed.), Manual of child psychology. (2nd Ed.) N. Y.: Wiley, 1954 Pp. 492-630.
84. VcClelland, D. et al. The achievement motive. N. Y.: Appeleton-Century-
Crofts, 1953.
85. VcGehee, W. A study of retarded children in the elementary school. Peabody
Coll. Contr. Educ, 1939, No. 246.
86. McNemar, Q. The revision of the Stanford-Binet Scale: an analysis of the
standardization data. Boston: Houghton Mifflin, 1942.
87. McNemar, Q., and Terman, L. M. Sex differences in variational tenlency.
Genet. Psychol. Monogr., 1936, 18, No. 1.
88. Mead, Margaret. Growing up in New Guinea. N. Y.; Morrow, 1930.
89. Mead, Margaret. Sex and temperament in the primitive societies. N. Y: Morrow,
1935.
90. Mead, Margaret. Male and female, a study of the sexes in a changing world.
N. Y: Morrow, 1949.
91. Milner, Esther. Effects of sex role and social status on the early adolescent
personality. Genet. Psychol. Monogr., 1949, 40, 231—325.
92. Moore, H. T. Further data concerning sex differences. /. abnorm. soc. Psychol.,
1922, 17, 210-214.
93. Munn, N. L. Handbook of psychological research on the rat. Boston: Houghton
Mifflin, 1950.
94. Muste, Myra J., and Sharpe, Doris F. Some influential factors in the
determination of aggressive behavior in preschool children. Child Develpm., 1947, 18, 11-28.
95. Paterson, D. G., et al. Minnesota Mechanical Ability Tests. Minneapolis:
Univer. Minn. Press, 1930.
96. Pearson, K. The chances of death and other studies in evolution. London:
Arnold, 1897. Vol. I.
97. Porteus, S. D. The measurement of intelligence: 643 children examined by
the Binet and Porteus tests. /. educ. Psychol, 1918, 9, 13—31.
98. Pressey, L. W. Sex differences shown by 2544 school children on a group
scale of intelligence, with special reference to variability. /. appl. Psychol, 1918, 2, 323-340.
99. Prothro, E. Т., and Perry, H. T. Group differences in performance on the
Meier Art Test. J. appl Psychol, 1950, 34, 96-97.
100. Rabban, M. Sex-role identification in young children in two diverse
social groups. Genet. Psychol. Monogr., 1950, 42, 81 — 158.
101. Rhinehart, J. B. Sex differences in dispersion at high school and college
levels. Psychol. Monogr., 1947, 61, No. 282.
102. Rigg M. G. The use and abuse of the ungraded room. Educ. Admin. Super.,
1936, 22, 389-391.

658 Дифференциальная психология
103. Rigg, M. G. The relative variability in intelligence of boys and girls. J.
genet. Psychol., 1940, 56, 211-214.
104. Riggs, Margaret M, and Kaess, W. Personality differences between voiunteers
and nonvolunteers. /. Psychol., 1955, 40, 229—245.
105. Sandstrom, C. I. Sex differences in localization and orientation. Acta Psychol,
1953, 9, 82-96.
106. Scheinfeld, A. Women and men. N. Y.: Harcourt, Brace, 1943.
107. Schiller, Belle. Verbal, numerical, and spatial abilities of young children.
Arch. Psychol., 1934, No. 161.
108. Schneidler, Gwendolen R., and Paterson, D. G. Sex differences in cierical
aptitude. /. educ. Psychol., 1942, 33, 303-309.
109. Schnell, H. Sex differences in relation to stuttering: Part I. /. Speech
Disorders, 1946, 11, 277-298.
110. Schnell, H. Sex differences in relation to stuttering: Part II. /. Speech
Disorders, 1947, 12, 23-38.
111. Scottish Council for Research in Education. The intelligence of a
representative group of Scottish children. London: Univer. London Press, 1939.
112. Scottesh Council for Research in Education. The trend of Scottish
intelligence. London: Univer. London Press, 1949.
113. Sears, Pauline S. Doll play aggression in normal young children: influence
of sex, age, sibling status, father's absence. Psychol. Monogr., 1951, 65, No. 6.
114. Sears, R. R., Pintler, M. H., and Sears, Pauline. Effect of father separation
on preschool children's doll play aggression. Child Develpm., 1946, 17, 219-243.
115. Seder, M. A. He vocational interests of professional. Women. /. appl.
Psychol, 1940, 24, 130-143, 265-272.
116. Seward, Georgene H. Sex and social order. N. Y.: McGraw-Hill, 1946.
117. Seward, Georgene H. Psychotherapy and culture conflict. N. Y.: Ronald,
1956.
118. Sherriffs, A. C, and Jarrett, R. F. Sex differences in attitudes about sex
differences. /. Psychol, 1953, 35, 161-168.
119. Shuttleworth, F. K. Physical and mental growth of boys and girls ages six
through nineteen in relation to age of maximum growth. Monogr. Soc. Res. Child Develpm., 1939, 4, No. 3.
120. Shuttleworth, F. K. The adolescent period: a graphic atlas. Monogr. Soc.
Res. Child Develpm., 1949, 14, No. 1.
121. Singer, S. L., and Stefflre, B. Sex differences in job values and desires.
Personnel Guid. J., 1954, 32, 483-484.

Половые различия 659
122. Sontag, L. W. Physiological factors and personality in children. Child
Develpm., 1947, 18, 185-189.
123. Strong, E. K., Jr. Vocational interests of men and women. Stanford Univer.,
Calif: Stanford Univer. Press, 1943.
124. Summerskill, J., and Darling, С D. Sex differences in adjustment to
college. /. educ. Psychol., 1955, 46, 355-361.
125. Sweeney, E. J. Sex differences in problem solving. Stanford Univer., Dept.
Psychol., Tech. Rep. No. 1, Dec. 1, 1953.
126. Symonds, P. M. Changes in sex differences in problems and interests of
adolescents with increasing age. /. genet. Psychol., 1937, 50, 83-89.
127. Terman, L. M. Kinsey's "Sexual behavior in the human male": some
comments and criticisms. Psychol. Bull., 1948, 45, 443—459.
128. Terman, L. M., et al. Genetic studies of genius. Vol. I. Stanford Univer.,
Calif: Stanford Univer. Press, 1925.
129. Terman, L. M., and Miles, Catharine C. Sex and personality: studies in
masculinity and femininity. N. Y.: McGraw-Hill, 1936.
130. Terman, L. M., and Oden, Melita H. The gifted child grows up. Stanford
Univer., Calif: Stanford Univer. Press, 1947.
131. Terman, L. M., and Tyler, Leona E. Psychological sex differences. In L.
Carmichael (Ed.), Manual of child psychology. (2nd Ed.) N. Y.: Wiley, 1954. Pp. 1064-1114.
132. Thanga, M. N. An experimental study of sex differences in manual dexterity.
/. Educ. And Psychol., Baroda, 1955, 13, 77-86.
133. Thompson, Clara. Cultural pressures in the psychology of women. In P.
Mullahy (Ed.), A stude of interpersonal relations. N. Y.; Hermitage Press, 1949. Pp. 130-146.
134. Thorndike, E. L. Educational psychology. N. Y.: Teachers Coll., Columbia
Univer., 1914. Vol. III.
135. Traxler, A. E., and McCall, W. С Some data on the Kuder Preference
Record. Educ. Psychol. Measmt., 1941, 1, 253-268.
136. Traxler, A. E., and Spaulding Geraldine. Sex differences in achievement
of independent school pupils as measured by Stanford Achievement Test, Form K. Educ. Rec. Bull., 1954, No. 63, 69-80.
137. Triggs, Frances O. A study of the relation of the Kuder Preference Record
scores to various other measures. Educ. Psychol. Measmt., 1943, 3, 341-354.
138. Trumbull, R. A stude in relationships between factors of personality and
intelligence. /. soc. Psychol., 1953, 38, 161 — 173.

660 Дифференциальная психология
139. Tuddenham, R. D. Studies in reputation: III. Correlates of popularity
among elementary school children. /. educ. Psychol, 1951, 42, 257-276.
140. Tuddenham, R. D. Studies in reputation. I. Sex and grade differences in
school children's evaluations of their peers. Psychol. Monogr., 1952, 66, No. 1.
141. Visher, S. S. Scientists starred, 1903—1943, in «American men os science».
Baltimore: Johns Hopkins Press, 1947.
142. Walter, L. M., and Marzolf, S. S. The relation of sex, age, and school
achievement to levels of aspiration. /. educ. Psychol., 1951, 42, 285-292.
143. Watson, Jeanne, Breed, W., and Posman, H. A study in urban
conversation: sample of 1001 remarks overheard in Manhattan. /. soc. Psychol, 1948, 28, 121-123.
144. Wesman, A. G. Separation of sex groups in test reporting. /. educ. Psychol,
1949, 40, 223-229.
145. Wickman, E. K. Children's behavior and teachers attitudes. N. Y.:
Commonwealth Fund, 1928.
146. Williams, H. D. A survey of predelinquent children in ten middle western
cities. J.juv. Res., 1933, 17, 163-174.
147. Witkin, H. A., et al Personality through perception. N. Y.: Harper, 1954.
148. Witty, P. A genetic study os fifty gifted children. 39h Yearb., Nat. Soc.
Stud. Educ, 1940, Part II, 401-409.
149. Yerkes, R. M. Chimpanzees: a laboratory ciliny. New Haven, Conn.: Yale
Univer. Press, 1943.
150. Zazzo, R. Premiere contribution des psychologues scolaires a la psychologie
differentielle des sexes. Enfance, 1948, 1, 168—175.



Связаться с администратором



Похожие публикации:

  • Связь политических пристрастий, сексуальной потенции и интеллекта
  • Гендерные различия адаптационных способностей в младшем школьном возрасте
  • Пиаже Жан. Психология интеллекта.
  • Новичкова Анна Михайловна. Консультация для родителей на тему: «Роль семьи в формировании эмоционального интеллекта ребенка»
  • Холодная М. А. Психология интеллекта.
  • Барлас Т.В. Диагностические возможности Краткого отборочного теста
  • Социометрический статус и самооценка
  • Степанов С.С. Диагностика интеллекта методом рисуночного теста.
  • Коэффициент интеллекта падает из-за финансового кризиса
  • О вреде ТВ для ребенка. Как сидение перед телевизором ухудшает интеллект детей
  • Белоусова З.И., Овсянникова В.В. Социально-психологические проблемы девиантного поведения детей и подростков.
  • Бурлачук Л.Ф. - Психодиагностика: Учебник для вузов
  • Маргарита Ильина. Психологическая оценка интеллекта у детей
  • М.Н. Бочкова, Н.В. Мешкова. Эмоциональный интеллект и социальное взаимодействие: зарубежные исследования
  • Красноборова В.С. Зачем психологу измерять школьную тревожность
  • Психолого-педагогическое сопровождение образовательного процесса в рамках введения ФГОС НОО
  • Дубкова Татьяна Ивановна. Развитие эмоционального интеллекта и лидерства
  • Как функционирует мозг эрудированного человека
  • Почему с возрастом сложнее подбирать слова?
  • Проблемы адаптации ребенка с ограниченными возможностями здоровья
  • Исаева Ольга Сергеевна. Учебное пособие «Дифференциальная психология»
  • Пиксайкина Ирина Владимировна. РОЛЬ СЕМЬИ В ФОРМИРОВАНИИ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО ИНТЕЛЛЕКТА ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
  • Дружинин. Психология общих способностей.
  • Ирина Петракова. КОНСУЛЬТАЦИЯ ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ «Растить детей трудолюбивыми»
  • Корректурная проба – метод диагностики внимания (инструмент школьного психолога).
  • Шевелев К.В. Энциклопедия интеллекта. Рабочая тетрадь для детей 6-7 лет
  • Дружинин В. Н. - Психология семьи
  • Тест MMPI. Измерение результата.
  • Верен ли эффект Флинна или Как изменяется IQ от поколения к поколению?
  • Клеймёнова Светлана Гаригиновна. Социально-психологическое сопровождение детей с ограниченными возможностями здоровья и их родителей
  • Почему люди лгут или Быть честным — тяжелая работа. Психология лжи
  • Гусенова Раъно Хусаиновна. Уровни восприятия поэтических произведений для детей старшего дошкольного возраста с нарушением интеллекта
  • Умнее ли мы наших предков? Как когнитивные способности меняются со временем
  • Редактор. Рисунок семьи – тест на определение эмоционального благополучия ребенка
  • Почему с возрастом время летит все быстрее
  • Мякутина Лидия Викторовна. Роль семьи в развитии пространственной ориентировки детей
  • Верещагина Ольга Дмитриевна. Совместная работа с родителями, в целях нравственного воспитания дошкольников средней группы
  • Марина Жаркова. Рекомендации для родителей детей раннего возраста
  • Ципа Наталья Анатольевна. Характеристика условий для музыкального развития ребенка в семье
  • Ильина М. Н.- Психологическая оценка интеллекта у детей
  • Иванушкина О. Н.. Литературный клуб «Умная книга» в детском саду
  • Формы работы с родителями учащихся, относящихся к группе риска.
  • Бульгина Ирина Евгеньевна. Презентация 'Социально-коммуникативное развитие дошкольников в сюжетно-ролевой игре'
  • Орешкина Наталья Николаевна. Собственная методическая разработка Развития познавательных и творческих способностей детей
  • Панкова Анна Петровна. Использование здоровьесберегающих технологий в работе с умственно отсталыми детьми
  • Методика многостороннего исследования личности. Проблемы адаптации теста.
  • Радюкова Елена Васильевна. Развитие элементов логического мышления посредством развивающих игр у детей 5 лет
  • Методика многостороннего исследования личности. Модификация и рестандартизация.
  • Программа психологической коррекции эмоциональной сферы подростков 14 - 16 лет с интеллектуальными нарушениями. "Планета эмоций"
  • Георгий Почепцов. Управление массовым сознанием как цель социоинжиниринга



  • Разместите, пожалуйста, ссылку на эту страницу на своём веб-сайте:

    Код для вставки на сайт или в блог:      
    Код для вставки в форум (BBCode):      
    Прямая ссылка на эту публикацию:      


     (голосов: 0)

    Данный материал НЕ НАРУШАЕТ авторские права никаких физических или юридических лиц.
    Если это не так - свяжитесь с администрацией сайта.
    Материал будет немедленно удален.
    Электронная версия этой публикации предоставляется только в ознакомительных целях.
    Для дальнейшего её использования Вам необходимо будет
    приобрести бумажный (электронный, аудио) вариант у правообладателей.

    На сайте «Глубинная психология: учения и методики» представлены статьи, направления, методики по психологии, психоанализу, психотерапии, психодиагностике, судьбоанализу, психологическому консультированию; игры и упражнения для тренингов; биографии великих людей; притчи и сказки; пословицы и поговорки; а также словари и энциклопедии по психологии, медицине, философии, социологии, религии, педагогике. Все книги (аудиокниги), находящиеся на нашем сайте, Вы можете скачать бесплатно без всяких платных смс и даже без регистрации. Все словарные статьи и труды великих авторов можно читать онлайн.







    Locations of visitors to this page



          <НА ГЛАВНУЮ>      Обратная связь