Анастази А. Дифференциальная психология.

Категория: Библиотека » Психодиагностика | Просмотров: 30095

Автор:   
Название:   
Формат:   HTML, DOC
Язык:   Русский

Скачать по прямой ссылке

Из всего сказанного явствует, что мы не можем говорить о неполноценности и превосходстве, но лишь о специфических различиях в способностях или личности между полами. Эти расхождения в значительной степени являются результатом культурных и других эмпирических факторов, хотя некоторые физические половые различия, безусловно, влияют на поведенческое развитие непосредственно или посредством социальных эффектов. Наконец, совпадение во всех психологических характеристиках позволяет рассматривать мужчин и женщин именно в качестве индивидуумов, а не с точки зрения групповых стереотипов. Эти три указания окажутся полезными, если соблюдать их как «правила» с целью понимания других групповых различий, рассматривающихся в следующих главах.
БИБЛИОГРАФИЯ
1. Ackerson, L. Children's behavior problems. Chicago: Univer. Chicago Press,
1931.
2. Adams, H. Mont-Saint-Michel and Chartres. Hougthon Mifflin, 1913.
3. Allport, G. W., Vernon, P. E., and Lindzey, С Study of Values (Rev. Ed.):
Manual of directions. Boston: Houghton Mifflin, 1951.
4. Anderson, E. E. Sex differences in timidity in normal and gonadectomized
rats. /. genet. Psychol., 1941, 59, 139—153.
5. Andrew, Dorothy M., and Paterson, D. G. Minnesota Clerical Test: Manual.
N.Y.: Psychol. Corp., 1946.
6. Baldwin, В. Т. The physical growth of children from birth to maturity.
Univer. Iowa Stud. Child Welf, 1921, 1.
7. Barrett, H. O. Sex differences in art ability. /. educ. Res., 1950, 43,
391-393.

Половые различия 653
8. Baumgarten-Tramer, Franziska, Zur Frage der psychischen
Geschlectsun-terschiede bei Schulkindern. Crianca portug 1945-46, 5, 261-269.
9. Bayley, Nancy. Some psychological correlates of somatic androgyny. Child
Develpm., 1951, 22, 47-60.
10. Beach, F. A. Hormones and behavior. N. Y.: Hoeber, 1948.
11. Bennett, A. A. Comparative study of subnormal children in elementary schools
Teach. Coll. Contr. Educ, 1932, No. 510.
12. Bennett, С. С An inquiry into the genesis of poor reading. Teach. Coll.
Contr. Educ, 1938, No. 755.
13. Bennett, G. K., and Cruikshank, Ruth M. Sex differences in the
understanding of mechanical problems. /. appl. Psychol., 1942, 26, 121-127.
14. Bennett, G. K., Seashore, H. G., and Wesman, A. G. Differential Aptitude
Tests: Manual. (2nd Ed.) N. Y.: Psychol. Corp., 1952.
15. Bernreuter, R. G. The Personality Inventory: Percentile Norms. Stanford
Univer., Calif: Stanford Univer. Press, 1938.
16. Book, W. F., and Meadows, J. L. Sex Differences in 5925 high school
seriors in ten psychological tests. /. appl. Psychol., 1928, 12, 56-81.
17. Brown, D. G. Masculinity-femininity development in children. /. consult.
Psychol., 1957, 21, 197-202.
18. Carlson, J. S., Cook, S. W., and Stromberg, E. L. Sex differences in
conversation. /. appl. Psychol., 1936, 20, 727—735.
19. Carpenter, C. R. A field study of the behavior and social relations of
howling monkeys. Сотр. Psychol. Monogr., 1934, 10, No. 42.
20. Castle, Cora S. A statistical study of eminent women. Arch. Psychol., J913,
No. 27.
21. Cattell, J. McK. A statistical study of eminent men. Pop. Sci. Mon., 1903,
62, 359-377.
22. Clark, W. H. Sex differences and motivation in the urge to destroy. /. soc.
Psychol., 1952, 36, 167-177.
23. Darley, J. G. Tested maladjustment related to clinically diagnosed
maladjustment. /. appl. Psychol., 1937, 21, 632—642.
24. Edgerton, H. A., and Britt, S. H. Sex differences in the Science Talent Test.
Science, 1944, 100, 192-193.
25. Edgerton, H. A., and Britt, S. H. Technical aspects of the Fourth Annual
Science Talent Search, Educ. Psychol. Measmt., 1947, 7, 3—21.
26. Ellis, A. (Ed.) Sex life of the American woman and the Kinsey Report. N. Y.:
Greenberg, 1954.
27. Ellis, H. Man and woman: a study of human secondary sexual characters. N.
Y: Seribner's, 1904.
28. Ellis, H. A study of British genius. London: Hurst and Blackett, 1904.

654 Дифференциальная психология
29. Erikson, E. H. Sex differences in the play configurations of pre-adolescent
Amer. J. Orthopsychiat., 1951, 21, 667—692.
30. Eurich, A. C, and Carroll, H. A. Group differences in art judgment. Sch.
And Soc, 1931, 34, 204-206.
31. Farnsworth, P. R. An historical, critical, and experimental study of the
Seashore-Kwalwasser Test Battery. Genet. Psychol. Monogr., 1931, 9, No. 5, 291-393.
32. Fernberger, S. W. Persistence of stereotypes concerning sex differences. J.
abnorm. soc. Psychol., 1948, 43, 97—101.
33. Ford, C, Jr., and Tyler, Leona E. A factor analysis of Terman and Miles'
M-F Test. /. appl. Psychol, 1952, 36, 251-253.
34. Franck, Kate, and Rosen, E. A projective test of masculinity-femininity. /.
consult. Psychol., 1949, 13, 247-256.
35. Geddes, D. P. An analysis of the Kinsey reports on sexual behavior in the
human male and female. N. Y.: Dutton, 1954.
36. Gesell, A., et al. The first five years of life. N. Y.: Harper, 1940.
37. Gibert, G. M. Sex differences in musical aptitude and training. /. gen.
Psychol, 1942, 26, 19-33.
38. Gibert, G. M. A survey of «referral problems» in metropolitan child guidance
centers. /. din. Psychol, 1957, 13, 37—42.
39. Gilkinson, H. Masculine temperament and secondary sex characteristics: a
study of the relationship between psyhological and physical measures of masculinity. Genet. Psychol. Monogr., 1937, 19, 105—154.
40. Gordon, L. V. Gordon Personal Profile: Manual. Yonkers-on-Hudson, N. S.
Y.: World Book Co., 1953.
41. Gordon, Mary A. A study in the applicability of the same minimum
qualifying scores for technical school to white males, WAF, and Negro males. HRRC, Air Res. Develpm. Command, Tech. Rep. 53-34, 1953.
42. Gough, H. G. Identifying psychological femininity. Educ. Psychol. Measmt.,
1952, 12, 427-439.
43. Guilford, J. P., and Zimmerman, W. S. The Guilford-Zimmerman
Temperament Survey: Manual Beverly Hills, Calif.: Sheridan Supply Co., 1949.
44. Hartshorne, H., May, M. A., and Mailer, J. B. Studies in the nature of
cgaracter. Vol. II. Studies in service and self-control. N. Y: Macmillan, 1929.
45. Hattwick, Laberta A. Sex differences in behaveor of nursery school children.
Child Develpm., 1937, 8, 343-355.
46. Havighurst, R. J., and Breese, Fay H. Relation between ability and social
status in a midwestern community: III. Primary mental abilities. /. educ. Psychol, 1947, 38, 241-247.

Шоловые различия 655
47. Hebb, D. О. Behavioral differences between male and female chimpanzees.
Bull. Canad. Psychol. Assoc, 1946, 6, 56-58.
48. Yeidbreder, Edna. Introversion and extroversion in men and women. /.
abnorm. soc. Psychol, 1927, 22, 52—61.
49. Herzberg, F., and Lapkin, M. A study of sex differences on the
Primary Mental Abilities test. Educ. Psychol. Measmt., 1954 14, 687-689.
50. Hilgard, E. R., Edgren, R. D., and Irvine, R. P. Errors in transfer following
learning with understanding: further studies with Katona's card-trick experiments. /. exp. Psychol., 1954, 47, 457—464.
51. Himelhoch, J., and Fava, Sylvia F. (Eds.) Sezual behavior in American
society; an appraisal of the first two Kinsey reports. N. Y.: Norton, 1955.
52. Hobson. J. R. Sex differences in primary mental abilities. /. educ. Res., 1947,
41, 126-132.
53. Hollingworth, Leta S. Differential action upon the sexes of forces which tend to segregate the feebleminded. /. abnirm. Psychol., 1922, 17, 35-57.
54. Hollingworth, Leta S. Children above 180IQ. Yonkers-on-Hudson, N. Y.: Worid Book Co., 1942.
55. Hollingworth, Leta S., and Montague, Helen. The comparative variability of the sexes at birth. Amer. J. Sociol., 1914-15, 20, 335-370.
56. Honzik, Marjorie P. Sex differences in the occurrence of materials in the pfay constructions of pre-adolescents. Child Develpm., 1951,22, 15-36.
57. Houwink, R. H. (The Attitude-Interest Analysis Test os Terman and Miles and a specimen revision for the Netherlands.) Ned. Tijdschr. Psychol., 1950, 5, 242-262.
58. Huxley, J. S. And Haddon, A. С We Europeans. N. Y: Harper, 1936.
59. Hyman, H., and Barmack, J. E. Special review: Sexual behavior in the human female. Psychol. Bull., 1954, 51, 418-432.
60. Johnson, Winifred В., and Termal, L. V. Some highlights in the literature of psychological sex differences published since 1920. /. Psychol., 1940, 9, 327-336.
61. Jones, H. E. Sex differences in physical abilities. Hum. Biol., 1947, 19, 12-25.
62. Jordan, A. M. Sex differences in mental traits. High Sch. J., 1937, 20, 254-261.
63. Kaess, W. A., and Witryol, S. L. Memory for names and faces: a characteristic of social intelligence? /. appl. Psychol., 1955, 39, 457—462.
64. Kinsey, A. C, et al. Sexual behavior in the human male. Philadelphia: Saunders, 1948.

656 Дифференциальная психология
65. Kinsey, А. С, et al. Sexual behavior in the human female. Philadelphia:
Saunders, 1953.
66. Komarovsky, Mirra. Women in the modern world: their rducation and their
dilemmas. Boston: Littie, Brown, 1953.
67. Kostik, M. M. A study of transfer: sex differences in the reasoning process.
J. educ. Psychol., 1954, 45, 449-458.
68. LaBrant, L. L. A study of centain language developments of children in
grades four to twelve inclusive. Genet. Psychol. Monogr., 1933, 14, 387-491.
69. Landis, C. National differences in conversations. /. Abnorm. Soc. Psychol,
1927, 21, 354-357.
70. Landis, M. H., and Burtt, H. E. A study of conversations. /. сотр. Psychol,
1924, 4, 81-89.
71. Learned, W. S., and Wood, B. D. The student and his knowledge. Carnegie
Found. Adv. Teach. Bull, 1938, No. 29.
72. Lehman, H. C, and Witty, P. A. The psychology of play activities. N. Y.:
Barnes, 1927.
73. Lentz, T. F. Sex differences in school marks with achievement test scores
constant. Sch. and Soc, 1929, 29, 65-68.
74. Lewis, W. D. Sex distribution of intelligence among inferior and superior
children. /. genet. Psychol, 1945, 67, 67—75.
75. Lincoln, E. A. Sex differences in the growh of American school children.
Baltimore: Warwick and York, 1927.
76. Macfarlane, Jean W., Allen, Lucile, and Honzik, Marjorie P. A
developmental study of the behavior problems of normal children between twenty-one months and fourteen years. Univer. Calif. Publ. Child Develpm., 1954, 2, 1-122.
77. Macmeeken, Agnes M. The intelligence of a representative group of Scottish
children. London: Univer. London Press, 1939.
78. Maslow, A. H. Self-esteem (dominance-feeling) and sexuality in women.
/. soc. Psychol, 1942, 16, 259-294.
79. Maslow, A. H., and Sakoda, J. M. Volunteer-error in the kinsey study. J.
abnorm. soc. Psychol, 1952, 47, 259—262.
80. Mathews, Ellen. A study of emotional stability in children. /. Delinqu,
1923, 8, 1-40.
81. McCarthy, Dorothea. The language development of the perschool child.
Univer. Minn. Inst. Child Welf Monogr., 1930, 4.
82. VcCarthy, Dorothea. Some possible explanations of sex differences in
language development and disorders. /. Psychol, 1953, 35, 155-160.

Половые различия 657
83. VcCarthy, Dorothea. Language development in children. In L. Carmichael
(Ed.), Manual of child psychology. (2nd Ed.) N. Y.: Wiley, 1954 Pp. 492-630.
84. VcClelland, D. et al. The achievement motive. N. Y.: Appeleton-Century-
Crofts, 1953.
85. VcGehee, W. A study of retarded children in the elementary school. Peabody
Coll. Contr. Educ, 1939, No. 246.
86. McNemar, Q. The revision of the Stanford-Binet Scale: an analysis of the
standardization data. Boston: Houghton Mifflin, 1942.
87. McNemar, Q., and Terman, L. M. Sex differences in variational tenlency.
Genet. Psychol. Monogr., 1936, 18, No. 1.
88. Mead, Margaret. Growing up in New Guinea. N. Y.; Morrow, 1930.
89. Mead, Margaret. Sex and temperament in the primitive societies. N. Y: Morrow,
1935.
90. Mead, Margaret. Male and female, a study of the sexes in a changing world.
N. Y: Morrow, 1949.
91. Milner, Esther. Effects of sex role and social status on the early adolescent
personality. Genet. Psychol. Monogr., 1949, 40, 231—325.
92. Moore, H. T. Further data concerning sex differences. /. abnorm. soc. Psychol.,
1922, 17, 210-214.
93. Munn, N. L. Handbook of psychological research on the rat. Boston: Houghton
Mifflin, 1950.
94. Muste, Myra J., and Sharpe, Doris F. Some influential factors in the
determination of aggressive behavior in preschool children. Child Develpm., 1947, 18, 11-28.
95. Paterson, D. G., et al. Minnesota Mechanical Ability Tests. Minneapolis:
Univer. Minn. Press, 1930.
96. Pearson, K. The chances of death and other studies in evolution. London:
Arnold, 1897. Vol. I.
97. Porteus, S. D. The measurement of intelligence: 643 children examined by
the Binet and Porteus tests. /. educ. Psychol, 1918, 9, 13—31.
98. Pressey, L. W. Sex differences shown by 2544 school children on a group
scale of intelligence, with special reference to variability. /. appl. Psychol, 1918, 2, 323-340.
99. Prothro, E. Т., and Perry, H. T. Group differences in performance on the
Meier Art Test. J. appl Psychol, 1950, 34, 96-97.
100. Rabban, M. Sex-role identification in young children in two diverse
social groups. Genet. Psychol. Monogr., 1950, 42, 81 — 158.
101. Rhinehart, J. B. Sex differences in dispersion at high school and college
levels. Psychol. Monogr., 1947, 61, No. 282.
102. Rigg M. G. The use and abuse of the ungraded room. Educ. Admin. Super.,
1936, 22, 389-391.

658 Дифференциальная психология
103. Rigg, M. G. The relative variability in intelligence of boys and girls. J.
genet. Psychol., 1940, 56, 211-214.
104. Riggs, Margaret M, and Kaess, W. Personality differences between voiunteers
and nonvolunteers. /. Psychol., 1955, 40, 229—245.
105. Sandstrom, C. I. Sex differences in localization and orientation. Acta Psychol,
1953, 9, 82-96.
106. Scheinfeld, A. Women and men. N. Y.: Harcourt, Brace, 1943.
107. Schiller, Belle. Verbal, numerical, and spatial abilities of young children.
Arch. Psychol., 1934, No. 161.
108. Schneidler, Gwendolen R., and Paterson, D. G. Sex differences in cierical
aptitude. /. educ. Psychol., 1942, 33, 303-309.
109. Schnell, H. Sex differences in relation to stuttering: Part I. /. Speech
Disorders, 1946, 11, 277-298.
110. Schnell, H. Sex differences in relation to stuttering: Part II. /. Speech
Disorders, 1947, 12, 23-38.
111. Scottish Council for Research in Education. The intelligence of a
representative group of Scottish children. London: Univer. London Press, 1939.
112. Scottesh Council for Research in Education. The trend of Scottish
intelligence. London: Univer. London Press, 1949.
113. Sears, Pauline S. Doll play aggression in normal young children: influence
of sex, age, sibling status, father's absence. Psychol. Monogr., 1951, 65, No. 6.
114. Sears, R. R., Pintler, M. H., and Sears, Pauline. Effect of father separation
on preschool children's doll play aggression. Child Develpm., 1946, 17, 219-243.
115. Seder, M. A. He vocational interests of professional. Women. /. appl.
Psychol, 1940, 24, 130-143, 265-272.
116. Seward, Georgene H. Sex and social order. N. Y.: McGraw-Hill, 1946.
117. Seward, Georgene H. Psychotherapy and culture conflict. N. Y.: Ronald,
1956.
118. Sherriffs, A. C, and Jarrett, R. F. Sex differences in attitudes about sex
differences. /. Psychol, 1953, 35, 161-168.
119. Shuttleworth, F. K. Physical and mental growth of boys and girls ages six
through nineteen in relation to age of maximum growth. Monogr. Soc. Res. Child Develpm., 1939, 4, No. 3.
120. Shuttleworth, F. K. The adolescent period: a graphic atlas. Monogr. Soc.
Res. Child Develpm., 1949, 14, No. 1.
121. Singer, S. L., and Stefflre, B. Sex differences in job values and desires.
Personnel Guid. J., 1954, 32, 483-484.

Половые различия 659
122. Sontag, L. W. Physiological factors and personality in children. Child
Develpm., 1947, 18, 185-189.
123. Strong, E. K., Jr. Vocational interests of men and women. Stanford Univer.,
Calif: Stanford Univer. Press, 1943.
124. Summerskill, J., and Darling, С D. Sex differences in adjustment to
college. /. educ. Psychol., 1955, 46, 355-361.
125. Sweeney, E. J. Sex differences in problem solving. Stanford Univer., Dept.
Psychol., Tech. Rep. No. 1, Dec. 1, 1953.
126. Symonds, P. M. Changes in sex differences in problems and interests of
adolescents with increasing age. /. genet. Psychol., 1937, 50, 83-89.
127. Terman, L. M. Kinsey's "Sexual behavior in the human male": some
comments and criticisms. Psychol. Bull., 1948, 45, 443—459.
128. Terman, L. M., et al. Genetic studies of genius. Vol. I. Stanford Univer.,
Calif: Stanford Univer. Press, 1925.
129. Terman, L. M., and Miles, Catharine C. Sex and personality: studies in
masculinity and femininity. N. Y.: McGraw-Hill, 1936.
130. Terman, L. M., and Oden, Melita H. The gifted child grows up. Stanford
Univer., Calif: Stanford Univer. Press, 1947.
131. Terman, L. M., and Tyler, Leona E. Psychological sex differences. In L.
Carmichael (Ed.), Manual of child psychology. (2nd Ed.) N. Y.: Wiley, 1954. Pp. 1064-1114.
132. Thanga, M. N. An experimental study of sex differences in manual dexterity.
/. Educ. And Psychol., Baroda, 1955, 13, 77-86.
133. Thompson, Clara. Cultural pressures in the psychology of women. In P.
Mullahy (Ed.), A stude of interpersonal relations. N. Y.; Hermitage Press, 1949. Pp. 130-146.
134. Thorndike, E. L. Educational psychology. N. Y.: Teachers Coll., Columbia
Univer., 1914. Vol. III.
135. Traxler, A. E., and McCall, W. С Some data on the Kuder Preference
Record. Educ. Psychol. Measmt., 1941, 1, 253-268.
136. Traxler, A. E., and Spaulding Geraldine. Sex differences in achievement
of independent school pupils as measured by Stanford Achievement Test, Form K. Educ. Rec. Bull., 1954, No. 63, 69-80.
137. Triggs, Frances O. A study of the relation of the Kuder Preference Record
scores to various other measures. Educ. Psychol. Measmt., 1943, 3, 341-354.
138. Trumbull, R. A stude in relationships between factors of personality and
intelligence. /. soc. Psychol., 1953, 38, 161 — 173.

660 Дифференциальная психология
139. Tuddenham, R. D. Studies in reputation: III. Correlates of popularity
among elementary school children. /. educ. Psychol, 1951, 42, 257-276.
140. Tuddenham, R. D. Studies in reputation. I. Sex and grade differences in
school children's evaluations of their peers. Psychol. Monogr., 1952, 66, No. 1.
141. Visher, S. S. Scientists starred, 1903—1943, in «American men os science».
Baltimore: Johns Hopkins Press, 1947.
142. Walter, L. M., and Marzolf, S. S. The relation of sex, age, and school
achievement to levels of aspiration. /. educ. Psychol., 1951, 42, 285-292.
143. Watson, Jeanne, Breed, W., and Posman, H. A study in urban
conversation: sample of 1001 remarks overheard in Manhattan. /. soc. Psychol, 1948, 28, 121-123.
144. Wesman, A. G. Separation of sex groups in test reporting. /. educ. Psychol,
1949, 40, 223-229.
145. Wickman, E. K. Children's behavior and teachers attitudes. N. Y.:
Commonwealth Fund, 1928.
146. Williams, H. D. A survey of predelinquent children in ten middle western
cities. J.juv. Res., 1933, 17, 163-174.
147. Witkin, H. A., et al Personality through perception. N. Y.: Harper, 1954.
148. Witty, P. A genetic study os fifty gifted children. 39h Yearb., Nat. Soc.
Stud. Educ, 1940, Part II, 401-409.
149. Yerkes, R. M. Chimpanzees: a laboratory ciliny. New Haven, Conn.: Yale
Univer. Press, 1943.
150. Zazzo, R. Premiere contribution des psychologues scolaires a la psychologie
differentielle des sexes. Enfance, 1948, 1, 168—175.



Связаться с администратором



Похожие публикации:

  • Гендерные различия адаптационных способностей в младшем школьном возрасте
  • Мониторинг результатов диагностики адаптации первоклассников и пятиклассников к школе
  • Социометрический статус и самооценка
  • Белоусова З.И., Овсянникова В.В. Социально-психологические проблемы девиантного поведения детей и подростков.
  • Мужчина и женщина: запросы на психотерапию – различия и общее
  • Савченко Валерия Витальевна, Маркова Галина Владимировна, Савченко Алевтина Владимировна, Хижняк Олеся Викторовна. Социально-коммуникативное развитие детей среднего дошкольного возраста
  • Особенности поведения подростков в конфликтах
  • Кравченко Татьяна Викторовна. Мастер-класс: Особенности социально-коммуникативного развития детей дошкольного возраста в соответствии с ФГОС ДО
  • Инговатова Елена Ювенальевна. «Социально-личностное развитие детей дошкольного возраста. Феномен детской субкультуры».
  • Женский и мужской мозг: различия
  • Красноборова В.С. Зачем психологу измерять школьную тревожность
  • Борисова Наталья Дмитриевна. Гендерное воспитание детей в сюжетно-ролевой игре
  • Корректурная проба – метод диагностики внимания (инструмент школьного психолога).
  • Связь рукопожатия и брака
  • Рахубенко Татьяна Егоровна. Использование игры-драматизации в социально-нравственном воспитании детей старшего возраста.
  • Формы работы с родителями учащихся, относящихся к группе риска.
  • Марина Трофимова. Презентация «Разработка модели воспитательно-образовательного процесса ДОУ по формированию социально-личностного развития ребенка»
  • Исаева Ольга Сергеевна. Учебное пособие «Дифференциальная психология»
  • Существует ли «мужской» и «женский» мозг?
  • Матвеева Н.В., Челак Е.Н. и др. Информатика. Рабочая тетрадь для 2 класса. В 2 частях
  • Иванова Анастасия Сергеевна. Статья «Воспитание у детей среднего дошкольного возраста культуры поведения»
  • Кумаченко Наталья Анатольевна. Родительского собрание-практикум: «Преодоление фонетико-фонематического недоразвития речи ребенка».
  • Важенина Наталья Николаевна. Формирование речевой культуры поведения старших дошкольников
  • Морозова Анастасия Михайловна. Социально-педагогическая работа с детьми группы риска в условиях дошкольного образовательного учреждения
  • Социально-психологическое сопровождение семьи в рамках родительского клуба в соответствии с требованиями профстандарта
  • Старочкина Татьяна Павловна. Социально-коммуникативное развитие дошкольников
  • Сексуальность женщин и мужчин, отношение к сексу у разных полов
  • Клеймёнова Светлана Гаригиновна. Социально-психологическое сопровождение детей с ограниченными возможностями здоровья и их родителей
  • Бульгина Ирина Евгеньевна. Презентация 'Социально-коммуникативное развитие дошкольников в сюжетно-ролевой игре'
  • Позднякова Ирина Владимировна. «Технологии социально-коммуникативного развития детей дошкольного возраста»
  • Копкина Ольга Михайловна. Статья: «Адаптация детей в ДОУ как социально-педагогическая проблема»
  • Обатнина Елена Валериевна. 'По следам колобка' Спортивное развлечение на улице для детей младшего и среднего возраста.
  • Матвеева Н.В., Челак Е.Н. и др. Информатика. Рабочая тетрадь для 3 класса. В 2 частях
  • Матвеева Н.В., Челак Е.Н. и др. Информатика. Рабочая тетрадь для 4 класса. В 2 частях
  • Белова Ольга Викторовна. Социально – психологические особенности межличностных отношений у детей старшего дошкольного возраста
  • Мусалеева Мария Сергеевна. Социальная адаптация детей к жизни, посредством театрализованной деятельности.
  • Определить сексуальную ориентацию можно по расширяющимся зрачкам
  • А.В. Юревич. Социальная психология революций.
  • Любезных Галина Ивановна. Презентация «Художественная литература, как средство воспитания культуры поведения у детей старшего дошкольного возраста»
  • Матвеева Оксана Сергеевна. Методики реализации социально-коммуникативной компетентности в условиях комбинированных групп у детей с задержкой психического развития
  • Замятина Александра Владимировна. Мастер-класс Тема: «Гиперактивный ребенок – способы взаимодействия»
  • Гайкова И.И. Физика. Учимся решать задачи. 9 класс
  • Шурыгина Георгия Сергеевна. Строгость или вседозволенность?
  • Ахвердиев Тофик Акберович. Психологическая диагностика школьников
  • Матвеева Н.В., Челак Е.Н. и др. Информатика. Контрольные работы для 3 класса
  • Болдина Елена Александровна. КОНСУЛЬТАЦИЯ ПЕДАГОГА-ПСИХОЛОГА ДЛЯ РОДИТЕЛЕЙ И ПЕДАГОГОВ «Социальное развитие ребенка через формирование гендерной принадлежности»
  • Курсова Кристина Андреевна. Формы, методы и средства воспитания детей среднего дошкольного возраста в неполной семье
  • Герасичева Ольга Николаевна. «Мотивация познавательной деятельности детей среднего возраста»
  • Программа коррекционно-развивающих занятий для детей, имеющих низкий уровень учебной мотивации
  • Тип; Туре



  • Разместите, пожалуйста, ссылку на эту страницу на своём веб-сайте:

    Код для вставки на сайт или в блог:      
    Код для вставки в форум (BBCode):      
    Прямая ссылка на эту публикацию:      


     (голосов: 0)

    Данный материал НЕ НАРУШАЕТ авторские права никаких физических или юридических лиц.
    Если это не так - свяжитесь с администрацией сайта.
    Материал будет немедленно удален.
    Электронная версия этой публикации предоставляется только в ознакомительных целях.
    Для дальнейшего её использования Вам необходимо будет
    приобрести бумажный (электронный, аудио) вариант у правообладателей.

    На сайте «Глубинная психология: учения и методики» представлены статьи, направления, методики по психологии, психоанализу, психотерапии, психодиагностике, судьбоанализу, психологическому консультированию; игры и упражнения для тренингов; биографии великих людей; притчи и сказки; пословицы и поговорки; а также словари и энциклопедии по психологии, медицине, философии, социологии, религии, педагогике. Все книги (аудиокниги), находящиеся на нашем сайте, Вы можете скачать бесплатно без всяких платных смс и даже без регистрации. Все словарные статьи и труды великих авторов можно читать онлайн.







    Locations of visitors to this page



          <НА ГЛАВНУЮ>      Обратная связь